laszloinitalie.reismee.nl

Help! ik zit op kamers met een niet bestaande mexicaan!

Goed, daar is ie dan... een blog.

Ik was wel van plan om eer een bij te gaan houden maar dan met ingang van vrijdag. Het was echter het mailtje dat ik terugkreeg van Tessa dat me deed beseffen dat niet iedereen op mijn facebookpagina kijkt.

Dus vanaf vandaag zal er zo'n een a twee keer per week een blog van mij verschijnen met als vaste dag vrijdag.

Goed, ik zal maar beginnen bij afgelopen zondag:

Om half 10 's ochtends had ik een afspraak met de persoon die mij mijn kamer zou laten zien. Zoals echte hollanders betaamt waren we wat vroeg en hebben we eens aangebeld. Na ruim een minuut gaat de deur open en kwam er niemand naar beneden. Blijkt dat we een van mijn toekomstig huisgenoten uit bed gebeld hebben... Twee minuten later komt inderdaad de huisbaas aan, keurig op tijd, ook voor nederlandse begrippen. Nadat we met de lift naar de 3e verdieping zijn gegaan stelt hij me voor aan mijn huisgenoot. De 28 jarige, super aardige Braziliaan Caio die hier in 3 maanden echt goed italiaans heeft leren spreken. De huisbaas zegt dat we deze maand met zijn vieren zijn, Caio, een Deen, een Mexicaan en ik. Ongeveer een half uur later staat mijn Deense kamergenoot Rasmus voor de deur die pas een afspraak heeft om 12 uur maar om 10 uur dus al op de stoep stond net nadat de huisbaas is vertrokken. We besluiten hem niet binnen te laten omdat hij toch contact zocht met de huisbaas. Bovendien moest ik er toch vandoor omdat we een lunchafspraak hadden met mijn oom en Pino in Reggio Emilia.

Na een super gezellige dag ga ik terug naar mijn appartement voor mijn eerste nacht in mijn nieuwe, te korte bed.

Dan gisteren:

Het voelde echt weer als de eerste dag van school. Op tijd je nest uit en naar je nieuwe school lopen. Het was dat gevoel dat je als 8ste groepertje had toen je voor het eerst naar de middelbare ging.

Nadat ik me aangemeld had vroegen ze me een test te maken en vervolgens nog een soort van mondelinge toets af te nemen. Nadat ik dit gedaan heb komt de volgende conclusie: 'Je grammatica heeft niveau nul, je kan een beetje italiaans brabbelen en je verstaat behoorlijk wat. Je hoort morgen in welke klas je zit.' Ik stond met een uurtje weer buiten en dat was dus ongeveer mijn hele eerste schooldag.

's Avonds had ik afgesproken met mijn ouders om nog met zijn drieen wat te gaan eten aangezien zij vandaag (dinsdag) richting Reggio zouden rijden voor nog een middag met mijn oom. Dat is dan toch wel gek, om in een 'vreemde' stad gedag te zeggen tegen je ouders in de wetenschap dat zij woensdag naar huis gaan en dat jij hier nog 3 maanden zit.

Ondertussen had onze mexicaanse vriend hier 's middags aangekomen moeten zijn maar toen ik om 10 uur thuis kwam was hij er nog steeds niet.

Dinsdag:

De eerste echte schooldag. Van 9 tot 11 grammatica en van 11 tot 1 conversatie. Mijn grammaticaklas begint inderdaad gewoon helemaal bij de basis. Het is een klas met ongeveer 12 mensen waarvan 4 duitsers, 2 Engelsen, een Venezuelaanse, een Koreaanse, een Francaise, een mexicaanse, iemand waarvan ik het land ben vergeten en ik. De methode lijkt veel op die op de berg maar dan gezelliger.

Om 11 uur begon de conversatieles. Blijkt dat ik voor conversatie in een andere klas ben ingedeeld dan voor grammatica. In nederland zou dat heel gewoon zijn maar op deze school proberen ze je in één klas te plaatsen. Het niveau in de conversatieklas is inderdaad wat hoger dan van de grammaticaklas dus je kan wel stellen dat ik redelijk goed ingedeeld ben.

Goed, na school naar huis om dit blog te schrijven en op het moment dat ik thuis kom zie ik dat er nog steeds geen mexicaan aangekomen is. Ondertussen begint het een onderlinge grap te worden, 'Zeg, is onze mexicaan al aangekomen?'

Vanavond uit eten met school en als er verder nog wat te melden is horen jullie het vrijdag.

Ik heb trouwens deze maand een bed over.

Foto's van mijn kamer staan op mijn facebook-page.

Hoor graag van jullie.

Reacties

Reacties

ilse-in-canada.reismee.nl

Haai,
je slaapt dus op een tweepersoonskamer? (zonder tweede persoon dus nog...). Spreek je met die huisgenoten engels?
nou veel succes met wennen & italiaans leren de komende maanden!

laszloinitalie.reismee.nl

ja deze maand slaap ik in een tweepersoonskamer zonder tweede persoon. een van mijn huisgenoten spreekt italiaans en daar praat ik zoveel mogelijk italiaans mee. de ander spreek nog geen italiaans en daar spreken we engels mee. de rest gaat wel lukken

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!