laszloinitalie.reismee.nl

De kat krabt de krullen van de trap

Ja daar is ie weer. Twee keer in Twee dagen, dat is best veel.

Eindelijk heb ik hem gezien! Wie? Drie maal raden.

Maar goed, daar schrijf ik niet voor. Ik wil even terug grijpen naar mijn communicatieles. We hadden een opdracht die een soort van combinatie tussen een rollenspel en what's the question was. Mijn docent Duccio speelde Allessandro, een vent die over een bananenschil was uitgegleden. Vervolgens nadat Allessandro zijn arm had gebroken, komt hij een oude studievriend, Giovanni, tegen. Giovanni ziet dat Allessandro zijn arm heeft gebroken en zegt tegen Allessandro:.......... (Vul maar in, best lastig als je nul leads hebt) Kortom, het is dus de bedoeling dat wij als klas, met zijn allen, een grammaticaal kloppende zin maken die op deze puntjes komt te staan.

Op een gegeven moment komen we aan bij de zin waarin Allessandro zegt wat er gebeurt is. De zin resulteert in de volgende: Stavo camminando per la strada, quando sono scivolato su una buccia di banana. Fonetisch: Staavo kammienando per laa straadaa, kwandoo soono sjievoolaato soe oenaa boetsjia die baanaanaa.

Dat brengt me eigenlijk bij het doel van dit verhaaltje, ik geef jullie een makkelijker uit te voeren uitdaging dan de vorige. Geen zorgen, die vorige staat nog, en ik hoop dat iemand het doet en reageert. De uitdaging is als volgt: Spreek deze zin zo snel mogelijk uit! Het is echt heel lastig. Net zoiets als 'De kat krabt de krullen van de trap', of 'Knip, de knecht van de knappe kapper knipt nog knapper als de knappe kapper knippen kan'

Als je ergens een audioclipje kan opnemen en die naar me toe kan mailen vindt ik dat echt heel leuk. Je kan het ook op mijn facebookpage posten maar dan loop je wel het risico dat iemand anders het hoort. Ik zal er voor zorgen dat er nog een audiofragmentje van mijn uitspraak bij de video's komt te staan.

Ik hoop dat er veel mensen zijn die dit willen proberen en ik kijk uit naar de fragmentjes.

Tot snel!

P.S. Het lukte niet om het online te zetten dus hier is de link naar mijn facebookpage. Als je me wilt verstaan moet je wel je geluid lekker hard zetten. http://www.facebook.com/video/video.php?v=2162082945982&saved

Reacties

Reacties

esther

hoe/wie is 'ie nou?

Marjolein

Go Laszlo! Ik heb sowieso respect dat jullie een Italiaanse zin konden maken langer dan drie woorden :D.

Laszlo

Hé, niet zo neerbuigend hè! we zijn in die les wel met 2 duitsers, twee mexicanen, twee brazilianen, een hondurees, een australiaanse, een poolse en een nederlander. Dat lukt uiteindelijk best!

Maar goed genoeg geklierd. Hoe gaat ie met je? En heb je al gebprobeerd het uit te spreken? Audio staat op facebook onder mijn videos

Merel

Ik heb wel iets leuks voor op de puntjes!

Ci sono due Laszlo in fondo alla strada, uno dice all'altro: "Posso camminare in mezzo?"


Want die zin kan je in elke situatie toepassen :D

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!